GRANNY SQUARE | Rustic lace square

maart 22, 2017

Met twee dingen kan jij mij ontzettend gelukkig maken... 
bolletjes wol en zon!

Dus begon ik met het eerste... de bolletjes wol. Genoeg haakgaren in huis, veelal kleine bolletjes. Restjes van eerdere projecten of gekregen. Maar ik had zin om dit Rustic Lace Square patroon uit te proberen.
Een goede reden om mij zelf te verwennen met wat mooie bollen Stylecraft Special DK. Wat een feest om de kleuren zo samen te stellen en een mooie kleurencombinatie te maken. Heerlijk! Dit werd mijn basis, de grote vlakken van de granny squares. De restjes gebruikte ik vooral voor de figuren in het midden.
Het zijn vrij grote granny squares, waardoor je al snel een mooi resultaat krijgt. Ik haakte de afgelopen weken en mijn geluk kon niet op... ook de zon ging schijnen! Een aantal middagen heb ik heerlijk in de prille voorjaarszon kunnen haken aan dit vrolijke project. Wat een genot is dat weer!
Inmiddels heb ik voldoende vierkanten gehaakt en is het meeste werk achter de rug. Ik kan aan de rand gaan beginnen. Maar in welke kleur. Of kleuren? En wat voor een patroon voor de rand zal ik kiezen? Dat laat ik in een volgend blog zien. 
Tutorial & Patroon
Ben je nieuwsgierig hoe ik de Rustic Lace Squares gehaakt hebt?
Hier vind je de foto tutorial en het patroon.

You Might Also Like

7 reacties

  1. wat een mooi patroon en de kleurencombinatie vind ik super! vandaag kun je ook weer heerlijk in de zon haken! geniet van deze dag, groetjes esther (essiebirdies op IG)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!! Ben benieuwd naar de rand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke al die kleuren! En wat fijn he, dat zonnetje al zo veel in maart! Heerlijk genieten!
    x Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi "fragiel" resultaat geeft het. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag handwerkjuffie!. Ik heb je sinds kort ontdekt op je blog en vind je creaties prachtig en geniet ervan. Ik ga binnenkort genieten van een verjaardagscadeau tegoedbon en kan nu bij de plaatselijke handwerkzaak katoen kopen. En wil gaan granny squaren..leuk! Dank voor je inspiratie! met hartelijke groet, Rina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Rina, Wat een ontzettend lieve reactie. Dat vind ik nou zou leuk aan bloggen... dat je anderen inspireert en plezier laat beleven aan handwerken. Alvast een fijne verjaardag en veel haakplezier. Groetjes, Stéphanie

      Verwijderen
  6. Deze blog inspireerde mij om ook met deze granny aan de slag te gaan! Prachtige kleuren heb je gekozen!
    Je geeft aan dat je in een volgend blog nog iets over de rand zou vertellen.... ik ben erg nieuwsgierig naar het vervolg��