1 | A Granny A Day

maart 31, 2017


Het is geen grap... Vandaag start ik met mijn A Granny A Day. 100 Days Crochet Challenge. 100 dagen lang, 100 patronen van granny squares haken. En natuurlijk allemaal anders!

Vandaag start ik met de basic granny square. Het patroon van de hele, halve en kwart granny vind je onder de button.  Net als een uitleg van draadjes wegwerken en het aan elkaar maken van de vierkantjes.


Het patroon van de Sterre deken had ik al willen delen en is al grotendeels uitgeschreven, maar heeft door drukke weken op werk even stil gelegen. Nog even geduld, hij komt er aan. Verder heb ik de naaimachine weer tevoorschijn gehaald en ben ik met borduren bezig geweest. Komende week meer hierover. Fijn weekend!


You Might Also Like

15 reacties

  1. Leuk, vrolijk kleurrijk.
    Ik weet nog niet of ik aan ga haken (ik ben een beetje uit de haak de laatste tijd), maar ik ga het zeker volgen.
    Misschien wel weer een goede reden om de haakspiratie weer terug te vinden.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja
    ❤💙💚💛💜

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke uitdaging. Deed net mee op Instagram aan de maart-challenge. Elke dag een foto over een bepaald onderwerp. Dus nu even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe mee, er ligt hier nog een koffertje met restjes blauwtinten. Eens kijken hoe ver ik daarmee kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vrolijk en fleurig, ik doe mee.
    kun je misschien ook aangeven hoe groot de deken ongeveer wordt Stéphanie?
    Ik wil er een babydekentje van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker vrolijk en fleurig. Ik doe mee.
    Ik deelde je challenge al op mijn blog. Ik ga direct beginnen. Leuk project met uiteindelijk 100 verschillende granny's.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!
    Mijn eerste is ook af.
    Ik kijk al uitnaar morgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps ook op mijn blog wordt je gevolgd.

      http://vanalleswatjetoe.blogspot.nl

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor het delen, Marlien!

      Verwijderen
  7. Ik doe ook mee.......
    Ga het in ieder geval proberen, want tijd is mijn grootste spelbreker op dit moment.
    Maar leuk, ik ga vanavond de eerste haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je weer terug bent, vandaag had ik tijd om je blog door te bladeren, wat patroontjes opgeslagen, de pannenlappen wil ik aan de dames bij ons in het haakcafe laten zien, Die zijn heel erg leuk. Maar hier beland ik weer bij de grannys en dat vind ik ook wel erg leuk , Ik heb een hele la vol met Zeeman soft. Dus ik doe mee :- 0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat ik je weer heb geïnspireerd! Inmiddels is het vijfde patroon alweer aan de A Granny A Day challenge toegevoegd. Leuk om samen met de dames in het haakcafe te doen!

      Verwijderen
  9. Vind het erg leuk zo'n challenge. Ik heb wat leuke kleurtjes uitgekozen en ik ben nu bij. Zo leuk om zo'n stapeltje granny's te zien groeien. Ik geniet weer van je blog. En vond het fijn dat mijn berichtje op IG op een juist moment kwam.
    Lieve groet, Linda @hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gezellig al die kleurtjes, ik probeer mee te doen want ik wil tassen gaan maken van granny's.
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zit met smart te wachten op granny 8.

    Schrok ook wel even toen ik er achter kwam dat de grannies willekeurig van grootte zijn.
    Maar zie het inmiddels als een uitdaging om ze allemaal aan te passen tot dezelfde grootte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, leuk dat je mee doet. Inmiddels staat patroon 8 er bij! En heb ik bij de patronen nu ook de afmetingen van de grannys vermeld. Zo is het duidelijker hoe groot ze worden en hoe de verhoudingen qua maat ten opzichte van de anderen zijn. Veel haakplezier!

      Verwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie