Zin in de zon... GRANNY XL


Genieten jullie ook zo lekker van het zonnige voorjaarsweer? Ik vind het heerlijk. Keek echt naar de zon uit. Lekker weer naar buiten, de jas uit, de zon in. Heerlijk! 



En ik vond dat ik de lente mocht vieren de afgelopen week. Op de markt heb ik mij getrakteerd op kleurige voorjaarsbloeiers om de tuin op te vrolijken. Alleen komt bij de voordeur zelden de zon. Die vrolijke plantjes doen het daar niet zo goed, weet ik uit ervaring. 



Daarom ben ik creatief aan de slag gegaan met wat kunstbloemen, goedkope gekleurde bloemenvaasjes - die glinsteren zo leuk in de zon - en wat lintjes uit mijn voorraad. Tijdens mijn wandeling met Muffin heb ik nog wat snoeihout meegenomen en met deze ingrediënten maakte ik een vrolijke bloembak. Ben geen bloemist, maar het was een leuk project om te maken. 



En ik had zin in een vrolijk, niets aan de hand haakproject. Iets wat ik kan oppakken en weer weg kan leggen, zonder veel na te denken. Ook lekker buiten - met Muffin - in de zon! Een granny square is daarom altijd goed. Maar in plaats van kleine vierkantjes, haakte ik enorme vierkanten... granny XL. 



Het wordt een deken in roodtinten met accenten in turkoois en groen. 3 Vierkanten breed, 4 vierkanten lang. En het gaat sneller dan verwacht. Iedere avond een vierkant gehaakt. De halve deken is al af (op de rand na). Wel jammer dat ik tijdens het haken van de toeren telkens dezelfde kant op heb gehaakt in plaats van de even toeren te keren. Daardoor zijn het wat vervormde vierkanten aan het worden. Maar ach, niet alles kan perfect zijn, en weer wat geleerd voor de volgende keer.

Ik ga de zon weer in... verder aan het volgende vierkant. Geniet nog van het heerlijke weer en een fijne week allemaal!