Fotocollage

februari 27, 2015


Nog een paar dagen en dan is zoonlief weer terug uit Zuid-Afrika. Kan niet wachten om te horen over zijn avonturen. Wel heeft hij al in berichtjes aangegeven mooie foto's te hebben gemaakt. Vooral van wilde dieren. Leuk! Dat vraagt straks om een mooi fotoalbum. Kan nu al niet wachten om dat samen met hem te gaan maken...



Intussen heb ik de afgelopen week wel alvast wat ruimte gemaakt op mijn computer. Fotomappen gesorteerd en uitgezocht. Daarbij kwam ik veel kleurrijke foto's van handwerkjes tegen die ik al bijna weer was vergeten. Wat veel en wat een kleurenexplosie! Zonde om daar eigenlijk niets meer mee te doen. Maar daar heb ik inmiddels verandering in gebracht.



Ik kwam op de site van Webprint.nl uit en vond daar een fotocollage. Je kan ze in verschillende afmetingen laten printen op fotopapier. Al vanaf 4,95! Ook bijvoorbeeld op canvas of in een fotoboek. En het gaat echt heel makkelijk. Je schuift de foto's vanuit je fotomap of vanaf je blog zo in de fotokaders. Beetje draaien, vergroten of verkleinen. Echt, heel eenvoudig. 



Na een speurtocht door mijn fotomappen en puzzelen voor de ideale lay-out was hij klaar om te te laten printen. En 3 dagen later lag hij al op de deurmat. Mijn zelfgemaakte, vrolijke poster met al mijn handwerkjes in één overzicht. Zo is mijn werkhoekje een inspirerende plek geworden en weer helemaal opgevrolijkt. 

Fijn weekend allemaal!

You Might Also Like

23 reacties

  1. Wauw wat super gaaf. Ik hou wel van al die kleuren!! :-) Fijn weekend!

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend gaaf! Echt super gemaakt, en je werkplek ziet er zo fantastisch uit. Heel veel werkplezier!!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jé wat leuk... zo gezellig al die kleuren.
    Al die mooie dingen die jij maakt.
    Echt een inspiratie bron. En wat een mooie werkruimte.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er kleurrijk en vrolijk uit! Als je daar geen inspiratie van krijgt...
    Fijn weekend!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een kleurrijk idee. Ik ga zo de linkjes bekijken :-)
    De mooiste foto's staan op mijn blog dat is makkelijk selecteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu kan ik precies zien hoelang ik bezig ben geweest met de poster. 1 uur en 30 minuten.
    Tot vier keer gooit de browser mij eruit als ik bijna klaar ben. Alles verloren.
    Dat heb ik nog nooit gehad op mijn Apple/Safari.
    Nu heb ik een handige Donald hij installeert Chrome, die loopt ook vast. Daarna Firefox. Niet te geloven die stopt ook bijna op het einde.
    Het ligt waarschijnlijk aan de site van webprint.
    Zo jammer, want het eindresultaat ziet er zo geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Katrien, dat is echt ontzettend balen zeg! Zelf ben ik er ook wel een tijdje mee bezig geweest, maar meer doordat ik niet kon beslissen welke foto waar te plaatsen. Gelukkig werd ik er niet uitgegooid en is het wel gelukt. Wel is het een beetje jammer dat je het document tussendoor niet even kan opslaan (ook om dit dus te voorkomen). Misschien vandaag - na een nachtje slapen - het rustig nog eens proberen? Bij mij is het immers ook gelukt!

      Verwijderen
    2. Hallo Stephanie, na een nachtje slapen ;-) en een dagje werken in de tuin zit in nu met de laptop op schoot.
      Nogmaals een poster gemaakt, in Google Chrome zoals de klantenservice van wegprint mij adviseerde.
      Bij de allerlaatste foto gooide het programma mij er weer uit.
      Snik....
      Maar weer een mailtje sturen naar de servicedesk.

      Verwijderen
    3. Het is gelukt hoor!! Inmiddels een prachtige poster in huis. Een aanrader :-)

      Verwijderen
    4. Het is gelukt hoor!! Inmiddels een prachtige poster in huis. Een aanrader :-)

      Verwijderen
    5. Gelukkig maar. Zo zie je... de aanhouder wint! Wat leuk. Veel plezier ermee!!

      Verwijderen
  7. Goed gedaan heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moooooooi!
    Wat een heerlijke, kleurrijke werkplek zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super idee! Ik dacht dat ga ik ook doen maar na het lezen van Katrien's ervaringen wacht ik nog even, want ik werk dit weekend. Maar ik vind die van jou prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke poster is dat geworden!! Echt heel mooi, fleurt je hele plek op!
    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat ziet het er toch heerlijk kleurrijk uit bij jou. Helaas moet ik rekening houden met een man die niet zo van de kleuren is, anders wist ik het ook wel.
    Jouw fotocollage is werkelijk heel mooi geworden en het is leuk dat je jouw creaties op die manier elke dag aan de muur kan bewonderen.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wow...wat een prachtige foto's met alle kleur...I adore your work :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, dat is een leuk idee!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee, ziet er heel vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi , Echt heel leuk idee tanks Gr nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er zo gaaf uit tegen je wand!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie