Borduren op HOUT

februari 02, 2015

Afgelopen weekend heb uk gezellige dagen beleefd tijdens het Crea Weekend in Gorinchem. Leuk om weer een aantal volgers van mijn blog in het echt ontmoet te hebben. En sommigen beter te hebben leren kennen tijdens het borduren bij de workshop Koddige Kippetjes.

Natuurlijk heb ik zelf ook een rondje gelopen en inspiratie opgedaan. Mooie garens gezien en een Tunische haaknaald gekocht. Maar nergens zag ik de houten borduurhangers, die ook al leuk zijn zonder nog een steekje geborduurd te hebben. Tijd om deze eens in het zonnetje te zetten. Want ze zijn zo leuk om te maken!

De houten hangers heb ik in mijn winkeltje in verschillende afmetingen en vormen. Ik koos voor de grote ronde cirkel en een romantisch kruissteekpatroon met bloempjes. Zo leuk om te borduren! Je kan het fijn vasthouden tijdens het borduren en ziet er zo mooi uit. Behalve de achterkant, nadat je klaar bent. Een wirwar van draadjes...

Maar dat kan je heel makkelijk - en mooi - wegwerken! Ik knipte een lapje vilt in bijpassende kleur en lijmde dit met hobby- of textiellijm tegen de achterkant. Knip nu netjes de vorm na met een kartel- of schulpjesschaar. Zo krijgt je borduurhanger en mooi lijstje en is de achterkant netjes afgewerkt. 

De hanger is leuk om aan de kastdeur, sleutel, tas of persoonlijk cadeau te hangen. Of zoals ik deed... ter decoratie van vaas of kandelaar. Ziet dat er niet fleurig uit?

Hier vindt je:

You Might Also Like

11 reacties

  1. Heel erg leuk en vrolijk vind ik ze...
    Super mooi gemaakt...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zet ik op mijn lijstje, voor als ze weer eens vragen heb je nog een wensje??
    Nu dus wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi effect geeft dat!! Die ga ik onthouden!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit lijkt me leuk om met kinderen te doen. Een borduurproject dat niet te groot is. En eenmaal af heb je een mooie hanger.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke schaar is dat zeg! Zo een heb ik nog nooit eerder gezien. Goede tip voor mijn verjaardag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappig idee. Hoe groot zijn deze die je gebruikt hebt als voorbeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze grote ronde cirkel heeft een doorsnee van 7 cm....

      Verwijderen
  7. Geweldig leuk die houten borduurfiguurtjes. En dat lapje vilt maakt het wel helemaal af, top! Ik krijg meteen zin om ook aan de slag te gaan hiermee ;)
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeeeeeeeeel mooi die houten borduurplankjes groetjes Marie-Claire