SOPHIES GARDEN en het wol paradijs

januari 11, 2015

De eerste week van het nieuwe jaar zit er op, de nieuwe projecten weer in de maak. Zo ben ik begonnen aan het haakpatroon Sophies Garden, een leuke uitdaging om te haken. 

Maar deze week was het ook weer tijd om aan de slag te gaan. Weer druk bezig geweest met solliciteren, iets wat op dit moment de eerste prioriteit zou moeten hebben. Maar er liggen zoveel andere - leukere - dingen om te doen. Zo heb ik ook verder gewerkt aan mijn Dirndl. 

Het lag even stil omdat ik nog wat lintjes wilde kopen op de markt. Maar waarschijnlijk kan ik deze week jullie het resultaat laten zien.

Verder mijn webshop wat aangevuld, patroon van het vest aan het uitwerken en een paar zakken wol van mijn vorige buurvrouw gekregen. Wat ben ik daar weer blij mee. Tijd om weer alle garens te sorteren en netjes op te bergen. Ik kom de winter wel door met deze voorraad!

Deze bolletjes, soms meer van hetzelfde, soms maar één, gebruik ik in allerlei projecten. Vind het leuker dat de kleuren bij elkaar passen, dan dat het allemaal van hetzelfde garen wordt gemaakt. Eigenlijk koop ik zelden iets nieuws, het is juist de uitdaging om met deze wolletjes toch iets moois te maken! En ik kan hier zo blij van worden... het is echt mijn Wol Paradijs!

Behalve voor mijn nieuwe haakproject Sophies Garden. Ik kon gewoon de verleiding niet weerstaan. Wat een geweldige, diepe kleuren en zo'n mooi garen. Door een speciale behandeling glanst het meer dan gewoon katoen en voelt het zijdezacht aan. De 7 kleuren passen perfect bij dit patroon.

Deel één van het patroon is klaar: Sophies Mandala! Deze cirkel zou een mooi rond kussen kunnen worden. Even proberen, ja... nu al leuk. Maar ik haak door met deel twee - Sophies Garden - van cirkel naar een vierkant. Wordt vervolgd!

Hier vind je de patronen & garen:
Sophies Mandala and Garden - English pattern
Sophies Mandala and Garden - Nederlands haakpatroon

You Might Also Like

25 reacties

  1. http://www.haakdingen.nl/c-2781022/sophies-garden/ wordt hij in het nederlands geplaatst!!! erg mooi hoor x jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker heb je daar een wolparadijs en wat een prachtig patroon ben je aan het haken.
    Heel mooie kleuren gebruik je daarvoor.... super combi.
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jij hebt een lekkere voorraad. Mooi is die geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij een boel garen! Het lijkt wel een winkeltje. Wat moet dat heerlijk zijn! De mandela is mooi, ik ga gauw eens kijken bij de Nederlandse beschrijving. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke wolvoorraad. Dat wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die mandala en wat een mooi garen gebruik je er voor.
    Heerlijk zo veel verschillende bolletjes. Nog beter dan een snoepwinkel!

    Groetjes en succes met de sollicitaties.
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my god, Stephanie,
    Ik ben helemaal overweldigd door je heerlijke wolvoorraad.
    Nu begrijp ik pas waarom jouw kleuren altijd zo perfect bij elkaar passen, je kan gewoon kiezen uit alle kleuren van de wereld!

    Ook je laatste product is weer top.
    De manier waarop je de stof eronder hebt gemaakt, doet me wat denken aan een kussen dat ik zelf onlangs maakte:
    http://www.homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2015/01/bohemian-cushion.html

    Fijne zondag nog
    en heel veel succes met het solliciteren!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Wat een mooie voorraad! Heerlijk!
    En het kussen ziet er weer geweldig uit.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi is jouw sophies garden geworden! Ik ben er nu ook mee bezig! Hij is wel lastig soms om te haken maar toch heel leuk om te doen! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Joke, Ik had die van jou inderdaad gezien! Werd er zo enthousiast van dat ik ook meteen aan de slag ben gegaan. Liggen nu al 3 haakprojecten. Tijd om een en ander af te ronden. Maar deze is zo leuk om te doen!

      Verwijderen
  10. Ronduit prachtig, jouw Sophies Garden! Schitterende kleuren en je haakt zo mooi - een genot voor het oog. Dat is trouwens ook jouw wolletjes-paradijs, daar kan ik helemaal blij van worden! Marianne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik zit helemaal te kwijlen bij die kisten met prachtige kleuren bolletjes garen. heerlijk bezit!!!! groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De mandala is super en je kan nog een tijdje verder met je voorraad wol groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige mandala. Schitterende kleurencombinatie. Ik denk dat ik er mij ook eens ga aan wagen als ik al mijn liggende projecten heb afgewerkt. Op uw wol-voorraad kan je niet anders dan verliefd worden :-)

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van jouw wolvoorraad begon ik op IG al te kwijlen want wauw wat een paradijsje. Ik zou denk ik de hele dag alleen maar naar die bolletjes staren;-))) en je mandala is echt heel mooi, prachtige kleuren zo bij elkaar, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Such a beautiful pattern and the photo of all your yarns is just scrmptious!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi...mis het haken enorm..helemaal na het zien van al dit moois...
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou willen dat ik zo'n heerlijk wolmagazijntje had! Wow! De mandala ziet er ook erg mooi uit.

    Groetjes, Daphne
    www.haak-en-maak.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi zeg!! Prachtige voorraad heb jij zeg! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhh al die wolletjes op kleur!!!!!WAUW en je mandala wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is Prachtig en helemaal mijn kleuren :0) fijne midden van de week liefs Esther