HANGERS aan de haak

 

Nog een paar dagen en dan is het weer zover.. de eerste Hip en Handgemaakt markt van dit seizoen in Arnhem. En ik ben er ook weer, net als vorig jaar. Hoop nu op een mooie dag, vorig jaar was het extreem koud en guur. Maar laat ik van het positieve uitgaan. We gaan er weer een gezellige en kleurrijke dag van maken. 


Het hele huis ligt vol doosjes, zakjes, handwerkspulletjes, pakketjes en zelfgemaakte projecten. Uitzoeken, sorteren, wat hoort bij wat. Gaat het wel of niet mee naar de markt.... En ja, het wordt al een gezellige boel. Gelukkig is het vakantie en helpen de kinderen en vriendinnetjes daarvan ook met sorteren en inpakken. Vinden ze zelfs leuk!

Eén van de dingen die ik gemaakt heb voor de HHmarkt zijn deze gehaakte kledinghangers. Ze zien er lief uit voor een snoezige meisjeskamer. Maar je kan ze natuurlijk ook zelf maken. Hieronder wat stap-voor-stap foto's hoe je zo'n hanger kan bekleden. Misschien ook leuk als kraamcadeau?


Ik haakte een rechte lap van stokjes (dc). Meet ruim 2x de breedte van je hanger. De lengte wordt even lang als je hanger. Houd een oneven rij van stokjes aan. In de middelste rij, in het midden, prik je de hanger door je haakwerk en vouw je de lap dubbel. Haak de hanger met dezelfde kleur garen dicht met vasten (sc). Daarna haak je als eerste een leuk randje in een andere kleur er langs. 



Rand:
Ik haakte 7 v, 5 l, 1 hv in de eerste l, 5 l, 1 hv in dezelfde l als bij de vorige hv, 5 l, 1 hv in dezelfde l als bij de vorige hv. Dit herhaal je tot de rand klaar is. Het bloempje en de blaadjes heb ik gehaakt naar een patroon uit het boek Haken & Kleur.


Natuurlijk kan je ook je eigen fantasie laten gaan om leuke hangers te maken en te versieren. Misschien tot ziens op de HHmarkt, zondag 4 mei in Sonsbeek park te Arnhem (11-17 uur).