Kussen in WINTER kleuren

december 15, 2013


Dochterlief ging kerst shoppen en een nachtje logeren met vriendinnen. Even een middagje voor mezelf. En tijd om de naaimachine te voorschijn te halen en mijn gehaakte kussenhoes af te maken. Alleen de voorkant is gehaakt, de achterzijde is gemaakt van een zachte paarse stof. 


En dat moest dus nog even in elkaar gezet worden. Juul vond het weer allemaal reuze interessant en bovendien lekker warm en zacht onder zijn dikke kattenbillen. Het was al helemaal goedgekeurd, ook al was het nog niet helemaal klaar. Het kostte de grootste moeite Juul op een ander plekje te leggen. Daarna de stof en haakwerk snel onder de naaimachine door en een kussenvulling erin. 


Maar nu is hij af. Mijn kussenhoes in warme winterkleuren. Passend bij mijn bank en behang. Eindelijk na lange tijd weer eens een project afgerond. Ik ben er - net als Juul - blij mee.

You Might Also Like

28 reacties

  1. Prachtig kussen en het staat heel mooi op je bank.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ♥ helemaal mooi zeg ♥ ik hou dr van
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi die kleuren bij elkaar. Echt een warme uitstraling! Hopelijk hoeft hij na de winter niet opgeborgen te worden. Volgens mij is dit het hele jaar mooi :-))).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw!!! Het kussen is prachtig geworden!
    Die wil ik ook ;-)
    Fijne zondag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kussen is het geworden!!! Ik ben ook 'weg' van je schilderijen boven je bank!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren en wat komt het mooi uit op je bank.
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In kleuren kiezen ben jij toch de kampioen hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Stephanie,
    Terecht ben je hier blij mee, hij is prachtig! Heerlijke warme, gezellige kleuren.
    En mooi dat Juul er ook zo blij mee is...
    Ik wens je een heerlijke avond en een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed van je dat je een project hebt afgemaakt. Het is een super mooi kussen grworden, Juul heeft smaak.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig kussen, mooi patroon en kleuren !
    Gezellige (knutsel) zondagavond nog ☺
    Liefs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi en nu 's avonds lekker op de bank er tegen aan kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Juul heeft smaak want hij is hartstikke mooi hoor je kussen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. BRAVO. Очень сочные цвета. Великолепно.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een beauty! Heb je ook een patroon? En hoe doe je haakwerk nou toch netjes onder de naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon komt uit het boek 'Haken & Kleur', zie ook mijn blogbericht 'Al een VROLIJKE kerst'. En hoe het uiteindelijk kussen te naaien. Ik leg het haakwerk op een grote lap langwerpige stof. Naai eerst de buitenlijn vast op de stof (het randje heb ik 'los' gelaten, dus niet te dicht op de rand in dit geval). Dan sla je de lap dubbel tot de stiklijn met de goede kanten op elkaar. Stik een zoom. Speld en stik de boven en onderkant van de eerste zijde. Doe dit ook met de andere zijde. Je hebt nu een kussenhoes met overlap aan de achterkant waar je het kussen zo inschuift. Eventueel een knoopsluiting maken. Het is een beetje puzzelen door het dikkere haakwerk, mar het is te doen.

      Verwijderen
  15. Dit ziet er ook weer zo vrolijk uit. Prachtige kleuren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat schitterend weer meis! Ik heb het boek ook, hele mooie wolletjes gehad ... en nu kriebelt het hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Soos Francien se - lekker helder! Groete uit Suid Afrika!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kleuren!!! Ik vind het kussen echt heel erg mooi!

    Groetjes Greetje

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie