Al een VROLIJKE kerst


Afgelopen weekend stond het huis op zijn kop. De dozen werden weer van zolder gehaald, rommeltjes in de woonkamer opgeruimd en de de kerstspullen tevoorschijn getoverd. Eerst onze sneeuwwitte kerstboom in elkaar zetten en daarna alle ballen overzichtetlijk uitpakken voor ze de boom in gingen. 


Het lijkt altijd een beetje kermis in onze boom. Het is dan ook een echte MEMORY TREE, een overblijfsel uit de tijd dat ik in Amerika woonde. Elk jaar kopen we voor ieder lid van het gezin één mooi ornament voor in de boom. Daar schrijven we dan de naam en jaartal op. Dochter en zoon mogen  beiden de mooiste uitzoeken die er op dat moment is en van toepassing is op dat jaar. Zo hangen er bijvoorbeeld al heel veel honden in de boom (wens van dochter). Maar ook herinneringen aan vakanties of andere gebeurtenissen. 


Naast de boom nog meer kitsch en kaarsjes in huis. Wel wat over de top, maar ach... het is toch gezellig en ik wordt wel vrolijk van al die kleuren en lichtjes. Zo maakte ik van servetringen van de kringloop winterse waxinelicht houdertjes. En kwam ook ons kerststalletje - meegenomen uit Mexico - weer tevoorschijn. Zelf heb ik er een bijpassend hutje bij gemaakt, een beschilderde kokosnoot, eigenlijk een hamster huisje.


En na de gedane arbeid en alles weer opgeruimd te hebben (dat is nog het meeste werk), vond ik de bank wel weer wat kaal. De kussens die eigenlijk niet goed meer pasten, had ik namelijk weggehaald. Tijd voor iets nieuws. Een kussenhoes passend bij het winterse interieur. Dus aan de haak maar weer.


Zes warme kleuren bij elkaar gezocht, boek van Haken & Kleur erbij gepakt en het patroon van de deken gebruikt voor deze hoes. Niet teveel denken en gewoon lekker doen. Intussen genietend van mijn kitscherige kersthuis. Gezellig!