Gelukspoppetjes XL

oktober 17, 2013


Van de week kwam ik bij het opruimen van mijn bureau iets heel leuks tegen. Iets waar ik altijd een beetje blij van word: gelukspoppetjes. Klein en van hout, een kleurig lintje uit zijn hoofd en billen en een vrolijk geschilderd jasje aan. Een poppetje voor een beetje geluk. 
Maar wat nu als je heel veel geluk wilt hebben? Dan zal er een gelukspoppetje XL moeten komen. En die kwam er... twee zelfs!
Ik ben aan het haken geslagen. Al eerder kwam ik de kleinere versies tegen. Op het internet en in een boekje. Die zijn leuk voor aan de tas of sleutelbos. Maar ik wilde ze groter hebben. Met wat proberen, zijn dit ze geworden. Reusachtige gelukspoppen met een punnik koord uit hun hoofd en billen. Wel 25 cm hoog. Ze hangen nu gelukkig te zijn aan mijn kast.
Word je daar nou niet blij van?

You Might Also Like

33 reacties

  1. Ha, die zijn geweldig ! Ook leuk als zwarte pietjes... met mutsje erop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja.. eigenlijk hebben ze daar wel heel veel van weg! De ogen zijn wat groot uitgevallen. Net pietjes!!

      Verwijderen
    2. zo bedoelde ik het niet hoor, ik bedoelde te zeggen dat je hier weer alle kanten mee opkunt. Mega pietjes, sintermeklaasje, kerstman, engel, whatever allemaal XL. Echt leuk!

      Verwijderen
  2. hahaha MEGAAA popkes ☻ heel leuk bedacht

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw echt super!!! Die moeten gewoon geluk gaan brengen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh . . die zijn leuk. Ik heb de kleine ook wel gemaakt, en die zijn ook erg leuk, maar dit is weer net iets leuker haha. Leuk bedacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die zijn gelukkig heel leuk geworden of leuk gelukkig, net hoe je het bekijkt ;-)
    Gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat zijn die leuk :D goed idee van het punnikkoord !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word altijd blij van uw maaksels !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik word zowiezo blij van elk haakwerk!! maar deze zijn wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die moeten wel héél veel geluk brengen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar word ik super blij van trouwens van al jou creaties :) lieve groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn super leuk. Zelf vond ik dat soort poppetjes haken en ontwerpen ook heel erg leuk om te doen.
    Alvast een heel fijn weekend.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeeee, wat zijn ze leuk, ik ben ook altijd gek op die geluks poppetjes, ik gebruik ze zelfs als stitchmarkers :-), maar die grote poppen, zo gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zal jij een geluk hebben, met die mega gelukspoppetjes! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel blij, lijkt mij. Ook iets voor in je boek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, deze niet. Maar wel de vrolijk gekleurde spullen die in de kast staan.... Goed kijken!

      Verwijderen
  15. Al jouw creaties maken blij.
    Heel mooi gehaakt.
    De kleuren passen ook perfect bij elkaar.

    Ik ga je foto uitvergroten om te kijken wat er in de kast staat voor je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar word ik heel blij van! :-))))
    Hartstikke tof joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, sind die schöööööööööööööön! Die hatte ich in meiner Jugend schon als Talismännchen. Da kommen gerade viele Erinnerungen wieder hoch. Tolllllll!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw heel gaaf! Die wil ik ook wel! Ik haak nog niet zo lang dus zelf aanpassen of verzinnen lukt mij (nog) niet. Maar ze zien er erg tof uit! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt hele mooie poppen. Heb je er ook een patroontje van?
    Gr Lize

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie