Tutorial: TISSUE houder

september 04, 2013

Allereerst... wat een geweldige reacties hebben jullie achtergelaten op mijn vorige blogbericht. Zo te zien zijn jullie net zo nieuwsgierig als ik. Natuurlijk weet ik wel wat er in mijn boek gaat komen, maar hoe het er straks allemaal uit gaan zien, blijft toch ook voor mij spannend. 
Maar eerst nog werk aan de winkel, op naar De Boerenmarkt op 7 september in Polsbroek en Handwerkjuffie is erbij! Naast de typische Handwerkjuffie knutsels kan je daar ook Folklore sleutelhangers maken in een gezellige workshop. En geef ik een sneak preview van de knutselsprojecten uit mijn boek!

Afgelopen dagen heb ik wat nieuwe dingen gemaakt voor op mijn kraampje. Waaronder deze altijd handige en leuke verpakkingen voor papieren zakdoekjes. Lekker vrolijk in de tas, beter dan zo'n plastic zakje eromheen. En omdat ze ook niet al te moeilijk zijn om te maken, heb ik hierbij een uitleg gedaan. Kan je straks - als je niet naar Polsbroek komt - ze toch zelf maken!
Knip een lapje katoen of tafelzeil van 15 bij 21 cm. 
Naai een zoom aan beide kanten tot je een lapje hebt van 15 bij 17 cm.
Naai nu langs de beide randen, over de zoom, een bandje of kantje. Of in dit geval beide. Eerst langs de rand, dan terug aan de kant van de resterende stof. Naai een klein stukje dubbelgevouwen lint mee als label.
Meet nu aan de boven- en onderkant het midden en plaats een speld aan de goede kant van de stof.
Sla de beide zijden naar binnen tot de spelden en stik een naad. Knip het restant netjes af.
Vouw de hoekjes plat en naai een stiksel van 2 cm haaks op de naad. Doe dit bij alle 4 de hoeken.
Knip vervolgens de hoekje recht af met een kleine overlap. Vouw je hoesje weer om met de goede kant naar buiten. Papieren zakdoekjes er in en klaar is je hoesje! Ook leuk als cadeautje!

You Might Also Like

22 reacties

  1. Goed om te onthouden! Leuk om uit je tas te halen in gezelschap. Of cadeau te doen aan iemand die verkouden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat spannend zeg van je boek! Ik ben erg benieuwd erna!
    Wat een leuk tissuetasje, nooit meer irriteren aan die niet plakkende plakkertjes en het ziet er lekker vrolijk uit, super leuk! Helaas is de naaimachine mijn vijhand...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb zelf ook al een aantal keren van deze hoesjes gemaakt, ik deed het iets anders, maar het resultaat is ongeveer hetzelfde. Jouw kleurgebruik is weer erg mooi. De meiden hebben deze hoesjes al diverse keren aan de juf gegeven als ze zelf trakteerden, of als de juf jarig was.

    Succes op de markt!

    Groeten,


    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooooooooooh super!!!!! Bedankt!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super tutorial. Wat zijn je zakdoekhoesjes leuk!
    Net zoals Tutti haakt is mijn naaimachine ook niet mijn beste vriend :-(

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk idee, goed voor al die restjes stof die ik nog heb liggen.
    Jammer dat ik zaterdag al wat anders heb te doen,ik had graag naar de boerenmarkt gekomen.
    Is bij ons in de buurt, veel succes zaterdag!
    Groetjes Gerbiene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoooo leuk ... maar ja Moos en een naaimasjien ... geen match made in heaven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toevallig dacht ik vanmorgen nog - toen mijn papierenzakdoekjes voor de zoveelste keer uit het zakje vielen - dat ik daar maar eens iets op moest verzinnen. Dus dank je wel voor dit duidelijke patroon, het komt als geroepen.
    Gelukkig is de naaimachine wel mijn vriendje, ik ga er zeker een of meer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede tutorial! Succes op de markt dit weekend, ik hoop dat het een mooie dag word.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat een leuk idee, deze ga ik zeker ook eens proberen te maken damkjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wunderschön!!! muss ich gleich pinnen :-)
    lg pami

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat ziet er inderdaad veel mooie uit met zo'n fleurig hoesje. Succes op de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn idd zò leuk om te zien, om te maken en natuurlijk ook weer om
    te geven.
    Jou kleurtjes zijn ook zo vrolijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. C'est super beau et le marché est le jour de mon anniversaire mais je suis a liège BELGIUM

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor het delen. Ik ga hem zeker eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Huh, Polsbroek? Daar komt een vriendin van mij vandaan! Ik dacht dat verder nooit iemand er van gehoord had ;-)!
    Veel succes met de voorbereidingen, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Stephanie,

    Wat leuk om onze eigen poster op jou site te zien, dank voor het delen. Het ziet er allemaal weer erg leuk uit!! Heerlijk al die kleurtjes. Ondertussen zijn wij hier alles al aan het voorbereiden, het beloofd weer erg mooi te worden!!

    Tot zaterdag, ik vind het leuk om je te ontmoeten!
    Groetjes
    Heleen de Wit
    Polsbroek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ontzettend leuk. En een hele duidelijke beschrijving. Ga ik zeker uitproberen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gaaf! Ook leuk als cadeautje ´erbij´ als men om geld vraagt...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HayHay!
    Bedankt voor de werkbeschrijving van deze mooie tissue houder!
    Fijne marktdag!
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat vrolijk, al die tissue-houders bij elkaar, dank je wel voor de beschrijving!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie