BANJU poef voor Janne.... klaar!

augustus 02, 2013

Gisteren heb ik de laatste hand gelegd aan de poef voor Janne. Het wachten was op de juiste vulling, anders was hij al klaar geweest. En ik wilde hem klaar hebben voor deze historisch warme dag. 

Afgelopen dagen had ik al het binnenkussen en de hoes gemaakt. Eerst het binnenkussen van ongebleekt katoen. En daarna de hoes. Deze kan eraf en gewassen worden door middel van een klittenband sluiting aan de onderkant. Er zijn diverse stoffen en band in verwerkt, naast het haakwerk
 Bij de kussenhoes is een piping verwerkt. Knip een strook van 4 cm schuin op de draad, leg er een koord of dikke draad in het midden en sla hem dubbel. Stik zo dicht mogelijk tegen het koord door.
 Het binnenkussen is gevuld met kussenvulling en verpakkingen vulmateriaal. Anders zit je zo weer op de grond. Over de zijkant van de poef staat rondom haar naam geborduurd.
Tot slot een cadeaulabel gemaakt uit de behangstaal, bloemetje erbij, tekst erop en klaar is de poef.
Inmiddels is hij op de post gegaan en staat hij vanmiddag wellicht te pronken op de babykamer van Janne. 

You Might Also Like

23 reacties

  1. Wat is die mooi geworden. En wat een leuk detail dat je de naam van het meisje erin verwerkt hebt.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig is die geworden!!
    En meteen een vraag van mijn kant beantwoord, tnx daarvoor.
    Kan je een gehaakt project met de naaimachine ergens opnaaien. Tot nu toe nog niet aangedurfd was altijd bang dat wanneer het niet zou lukken ik zowel het genaaide als mn haakwerk vernield zou hebben. Dus enorm TNX voor deze foto, weten we dat ook weer, scheelt weer heel wat uurtjes met naald en draad!
    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooie poef is dat geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Zo'n mooie combinatie van kleuren, materialen en vakmanschap! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In één woord geweldig!
    Ziet er echt super mooi uit!
    Knap met die "piping" daar ben ik niet zo handig mee, net als ritsen inzetten..:))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect!!!
    So sweet and romantic!
    Beautiful combination of colors,materials and details!
    Greetings from Serbia.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een pracht poef. Leuk om het Banju patroon ook zo te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf gemaakt, super leuk. Een pronkstuk om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Mooie afwerking. Het doet me een beetje denken aan een grote cupcake.
    Mooie zoete kleuren en motieven.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend zeg!
    heel gaaf die kleurtjes.

    groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dit geweldig mooi gemaakt!!! Jij hebt altijd zo'n prachtige creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetjemineetje wat is dat stiekem nog een werk!
    Het haakgedeelte vond ik nog wel te volgen maar
    het naaien is niet zo aan mij besteed.
    Petje af hoor ze is schitterend geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super PRACHTIG gemaakt groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi gedaan!! Ik wil binnenkort ook een paar leuke kussentjes maken, heb nog twee saaie liggen die wel een leuke hoesje kunnen gebruiken!
    Leuke naam ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi geworden! Ik ben jaloers op je haak en naai kunsten!

    Groetjes Colinda

    www.onlyhandmadeloves.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nu ik jouw kussen hier zo plots tegen kom, ging er een lichtje bij mij branden en ben ik onmiddellijk op zoek gegaan, want inderdaad, ik heb al sinds de maand mei niets meer aan mijn kussen gedaan. Dus dringend tijd om de draad weer op te nemen. Hartelijk dank om me er weer aan te laten herinneren.