The APPLE Project bij Theetje - 3

april 13, 2013

Ontwerp: Handwerkjuffie

Mijn vilten appel van Theetje is af! Niet dat het maken veel tijd in beslag nam... nee, het uitdenken. Op zich is een appel niet heel spannend, maar het formaat van deze vilten lapjes die ik van Theetje opgestuurd had gekregen waren nogal lastig. Te groot voor een leuke tashanger, te klein voor een mapje voor bijvoorbeeld rijbewijs of notitieboekje. Een kussen of theedoek appliceren was wellicht ook leuk geweest....
Ik heb besloten er een opbergmapje voor kleurpotloden van te maken. Leuk als je kids mee op visite gaan of in de auto. Altijd iets te kleuren mee! En nog leuk ook.

Maar dan het uiteindelijke appel ontwerp. Hoe zou ik het hart doen? Hoeveel pitjes en in welke vorm? En zal ik er bijvoorbeeld een worm euit laten komen? Nee, niet mijn stijl! Misschien toch meer in een retro of folkloristische stijl? Ik heb gekozen voor het laatste. Een redelijk abstracte appel is het zo geworden. Beetje retro (past wel bij de tijd waaruit het oorspronkelijke doe-het-zelf pakketje stamt), en toch van nu.
Deze keer niet met de hand gemaakt, maar de laagjes op elkaar gestikt met de naaimachine. Wel zo mooi uiteindelijk! Eerst extra rode appels geknipt en de andere extra delen. De applicaties aan binnen- en buitenkant op de lapjes gestikt. Daarna de appelvormen aan elkaar gemaakt en als laatste de de binnen- en buitenkant op elkaar. Wel natuurlijk bij dit laatste de blaadjes, steel en sluitingsbandje mee stikken. De etui wordt gesloten met klittenband.
Ontwerp: Handwerkjuffie

Wil je ook meedoen met The APPLE Project van Theetje? Dat kan nog tot 27 april. 
Voor meer details kan je even op haar blog kijken.

You Might Also Like

17 reacties

  1. Je hebt er echt iets moois van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeel mooi! Supermooi!
    Zonnig weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meedoen om te winnen hoeft eigenlijk al niet meer, leuker dan van jou kan (bijna) niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw.....echt wauw!!!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt knap bedacht, wat creatief!!!!
    Fijn weekend!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee en wat is ie mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. superleuk geworden! ik ben ook klaar ga zo mijn blog schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooii gemaakt, groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is nog eens een leuke etui.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOW WOW WOW die is wel heeeeeeeeeeeeel mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze is echt mooi geworden! ik heb mijn inzending zojuist op mijn blog gepost:) groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee! Ik hier via Melanie gekomen en meteen je niewe volger geworden want alles ziet er zo mooi uit, geweldige kleurtjes. Ik ben je fan. Manonx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een origineel idee om er een etui van te maken. Hij is supermooi geworden!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie dingen hoor leuke ideetjes heb je!!
    groetjes http://carmensamigurumi.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie