ZWEEDS BORDUREN deurhanger

Op de Handwerkbeurs in Zwolle hebben mijn dochter en ik allebei meegedaan aan een workshop. 
Zij heeft zijde beschilderd in de magnetron, ik heb mijn vaardigheden in het Zweeds borduren uitgeprobeerd bij Blomsterstuga 
Na een korte uitleg over de mogelijkheden van patronen en gebruikelijke steken mochten we aan een project gaan werken. Ik koos de vilten deurhanger waar met borduurwol traditionele motieven op geborduurd konden worden. Het is dik vilt, zodat de steken tussen het vilt verdwijnen en de draden aan de achterkant niet zichtbaar zijn. Mooi! Het motief wordt er eerst met potlood opgetekend. En dan maar borduren. Na een uur was het voorbij, maar mijn deurhanger was natuurlijk nog lang niet af. 
Afgelopen dagen ben ik hier mee verder gegaan en zie hier het resultaat. Ik vind hem wel geslaagd, maar stoorde me enorm aan de niet-Zweedse metalen ring. Om deze iets passender te maken heb ik hem met nagellak (!) in een passende kleur gelakt.