VROLIJKE Granny Squares

Weekend. Alles in huis weer netjes gemaakt en opgeruimd. En wat kwam ik daar tegen? De vrolijke granny squares die ik alweer een tijdje geleden had gemaakt. Alle vierkantjes lagen op een grote hoop... 
Tijd om daar mee verder te gaan. Bovendien passen de kleuren van deze granny's geweldig leuk bij mijn  rode BANJU kussen. Okay, dit wordt dus ook een kussenhoes! 
En zo ben ik begonnen met de vierkantjes aan elkaar te maken. Met vasten aan de voorkant. Eenmaal in elkaar vind ik de achterzijde, waar het niet zichtbaar is dat ze aan elkaar gezet zijn, misschien wel mooier. Nou ja, niet aan te doen. Iets om te onthouden voor een volgend project.
Eenmaal aan elkaar bleek het toch wel een klein lapje te zijn. Daarom ben ik een rand eromheen gaan haken. Van lossen, vasten, halve stokjes en stokjes. Zelf vind ik mijn rand wel mooi geworden. Ook heel leuk om te doen. Het lapje met rand is nu klaar, maar het is nog altijd geen kussenhoes. 
Dat wordt een mooi klusje voor dit weekend. Lekker rommel maken, lapjes uitzoeken, garen, naaimachine tevoorschijn toveren. Hoezo netjes en opgeruimd....