PATROON HAKEN portemonnee

december 14, 2012

Alweer een portemonnee gehaakt. Dit keer een recht model, maar wel weer met een patroon erin. Een grafisch patroon in vasten. 5 vasten in bruin, 1 vaste in wit. De volgende rij 4 vasten in bruin, 2 in wit. En zo door tot een rij driehoeken af is. 

Let op: om van kleur te veranderen én ze ook nog op deze driehoeken te laten lijken, moet je van kleur veranderen in de tweede steek ervoor. Wat ik bedoel? Kijk bij de tutorial van de ROND HAKEN portemonnee.
 Natuurlijk kan je hem ook wat breder haken. Dan krijg je een leuke etui of tasje. 
Of wat dacht je van een kussentjes met dit patroon? Andere modellen die ik al eerder heb gehaakt zie je op bovenstaande foto.

You Might Also Like

2 reacties

  1. ik heb een vraagje ik heb zonder voorbeeld een schildpad kinder portemonneetje gehaakt en de opening is ongeveer 4 cm lang. bestaan er ook korte ritsjes en zo ja waar koop jij die. of kan ik het beste voor de kleine opening het beste knoopjes of kralen gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia, er bestaan wel kleinere ritsjes, maar zijn vaak lastig te vinden. Je kan een grotere ritssluiting gebruiken. Naai op de lengte die je wilt hebben een paar steken over de tanden van de rits.Zorg dat dit goed strak zit en dat de tanden niet meer uit elkaar kunnen op deze plaats. Knip nu het stukje wat je over hebt af, ongeveer een centimeter vanaf je naaisteekjes.